Resepi Karipap Turun Temurun Dari Mak Aku!!

salam guys..
happy tuesday..
Happy workig as usual..
ni aku nak share satu resepi yang aku belajo dari mak aku.
satu - satunya kuih yang aku rasa susah tapi berjaya aku mahiri...

Bahan Inti:
4 biji kentang saiz sederhana besar (kupas,basuh dan potong dadu kecil)
*4 biji bawang putih
*1 biji bawang besar
*100gram udang kering
serbuk kari secukupnya

Cara - cara:
tumiskan bahan blender (*) sehingga naik bau.
masukkan sebuk kari dan kentang..
masak hingga kentang empuk.
serasikan garam dan gula.



 2- 3 cawan tepung gandum
minya panas secukupnya
air suam secukupnya
garam

Buat pusaran pada tepung seperti di bawah:

letakkan minyak..
kemudian gaul sebati.
caution: panas.

tinggalkan sekejap sehingga tepung tadi sejuk.
kemudian bancuhlah dgn air suam dan uli sebati.


gelek doh...

refill dengan inti

kelimkam bahagian tepi..
siap sudah!!






Ulasan

Catatan Popular